یک فنجان حرف تازه دم

یادداشت های بی وقت

یک فنجان حرف تازه دم

یادداشت های بی وقت

توت فرهنگی!

می خواستم برای یکی از همکارانم پیامکی ول کنم.... 

ساعت 10 شب بود و کار واجب. 

خیلی برایم سخت بود.فکر می کردم شاید خواب باشد....شاید درست نباشد بعد از این همه وقت که از اتمام ساعت کاری گذشته و بنده تازه یادم افتاده که فلان جای مطلبم را باید ادیت کنم یا نه؟ مزاحم استراحتش بشوم. می خواستم از وقت آزاد شبانه ام برای اتمام کارم استفاده کنم.قرار ود فردا صبح اول وقت ماکت صفحه بسته شود.دیر می شد... .

بالاخره دل را زدم به دریا. 

"آقای سه نقطه 

سلام 

شب به خیر! 

ببخشید که خیلی بی موقع مزاحم اوقاتتون شدم.می خواستم ببینم ایمیلم را دیدید؟حجم مطلب کافی بود یا اضافه کنم؟عکس ها مشکلی نداشت؟... 

با سپاس و عذرخواهی فراوان!" 

ثانیه ای بعد از دلیور شدن مسیج،جوابش آمد. 

فکر می کنید چی نوشته بود؟ 

Are! 

و من نفهمیدم "آره "یعنی حجم مطلب کافی بود یا نه؟عکس ها خوب بود یا افتضاح؟شاید هم یعنی "علیک سلام". وشاید در بعضی از موارد معنی "خواهش می کنم" هم بدهد!  

خواستم دوباره برایش مسیج بدهم که "بز خوبَََََََََََه؟!!" 

گفتم شاید دوَباره انگشت مبارکش درد بگیرد وقتی بخواهد جواب بدهد"are!" 

این بابا که برای خودش دبیر تحریریه است و  همه جا پزش را می دهیم که همکار فرهنگی ماست،حال و روزش این است. 

با این حساب فکر می کنم  من بعد اگر به جای توت فرنگی بگوییم توت فرهنگی توفیر زیادی ندارد!

نظرات 6 + ارسال نظر
نیوشا پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:41 ق.ظ http://ansooyemarzedoostii.blogsky.com

آخ که آدم نمی دونه جواب اینجور اس ام اس ارو چی بده!!!

زهره شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 ق.ظ

خوش به حال دکتر شریعتی که مرد و با چنین شخصیت های فرهنگی که چه عرض کنم ، (بی فرهنگی) معاصر نشد...
شما هم لطفا زین پس وقتی خواستید پز همکارتان را بدهید بگویید : فلانی، همکار بی فرهنگی ماست...تا درس عبرتی باشد برای تمام توت فرهنگی ها...

زهره سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:02 ق.ظ http://pedar-bozorg.blogsky.com

علی جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:26 ب.ظ


آن طرف ماجرا : آخر شب شده، موبایل را کوک کرده! برای فردا صبح اول وقت، بچه ها هم که خواب، آقا و خانم سه نقطه هم مشغول تلاش برای خوابیدن!! ویز ویز اس ام اس و بعدش هم صدای دادار دادار ش که این بوق سگی، یک آدمی یادش افتاده که کار دارد، شاید هم مخابرات است با آن اس ام اس های تبلیغاتی اش. کورمال کورمال موبایل را از روی میز کنار تخت بر که نمی دارد، پلخشه ای می زند و پرتش می کند وسط اتاق، الم شنگه ای به پا می شود. خانم سه نقطه غر می زند که آقای سه نقطه دل به کار نمی دهد، این کیست این وقت شب و جمع می کند جل و جهاز را و می رود دورترین نقطه تخت، پتو پیچ می خوابد. آقای سه نقطه که مالیده شده به شبش، چراغ را روشن می کند، موبایل را از وسط اتاق بر می دارد و آن پیغام بی موقع را می خواند. ... از حرص فقط تایپ می کند : ARE!

* - نمی‌فهمم، با اینکه می دانی بی موقع به طرف اس ام اس دادی، چرا انتظار رفتار متداول داری؟! من هم اگر در وضعیت طرف بودم شاید که همین کار را می کردم، چه بسا که اصلا جواب نمی دادم!!

اولا منظورم از بی موقع حوالی قبل از ساعت10 شبه!و فکر نمی کنم آقای سه نقطه یا هر آقای دیگه ای با هرچند تا نقطه اون موقع بخوابه.
من چون توی اس ام اس های کاری خیلی ملاحظه می کنم که خارج از ساعت اداری نباشه مبادا که طرف به زحمت بیفته روی قید زمان کمی اغراق کردم!و این آقا هم وظیفه اش بود وقتی ایمیل منو دید باهام تماس بگیره و گزارش صحت بده...که اینکارو نکرد
یعنی همیشه میذاره واسه دقیقه نود.ماکت داره میره چاپخونه زنگ میزنه میگه فلان جاشو تغییر بده.می گی الان بچمو بردم دستشویی،صبر کن.میگه باشه الان خودم درستش می کنم و بعد کل مطلبتو قهوه ای می کنه!
دومندش: این آقا زن ندارند....یعنی داشت ولی زنه یک بلایی سرش اورد که فکر نمی کنم حالا حالا ها به این چیزایی که فکر شما و هر مذکر دیگه ای در اولین فرصت میره سراغش فکر کنه!
سوما: تجربه های ارزشمندی داری گویاااااااا(علامت تعجب هم لازم نیست به نظرم.همین چندتا الف کفایت می کند)
چهارما: اگه به تو بی موقع اس ام اس می دادم شاید انتظار رفتار متداولی نداشتم!ولی وقتی یارو داره کار فرهنگی می کنه و میخواد فرهنگ یه ملت رو درست کنه و برای خودش خیلی کلاس و ارزش قائله،انتظار رفتار دیگه ای ازش میره.درست مثل قضیه ژان والژان و شمعدون های نقره و اون کشیشه.
پنجما:خواهش می کنم نیایید بگید دوما و سوما و اینا غلطن!امتحان دیکته که نیست اینجا...حال می کنم اینجوری بنویسم اصلا
ششما:موقع خواب باید موبایل را خاموش کرد و راحت خوابید.این هم از نظر پزشکی ثابت شده هم از نظر فرهنگی!قرار نیست به جرم داشتن موبایل همیشه در دسترس باشیم که...
وقتی موبایل روشن است و مسیج دلیور می شود یعنی طرف آمادگی استعمال موبایل را دارد هنوز!
هفتمن!: اصلا نیازی نبود اینهمه توضیح بدم.ویرم گرفته بود بنویسم.فقط همین.می فهمی که؟!

عاطفه شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:06 ب.ظ

نه !خوشم اومد!شیره ه ه ه ه ه ه

ملیحه یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:31 ب.ظ

دلت خیلی پر بود ازش که اینو نوشته ی
می دونم بهت بر خورده
هنوز واست جا نیفتاده
اون زمانی که من اس ام اس می دادم به مدیرم که خودت اسم شو می دونی که یه مقداری هم کچله اینجوری جواب منو می داد من تعجب می کردم .
الان با گذشت 6 سال دیگه عادت کردم
خیلی انسان با فرهنگ با کلاس با فهم و درکه ( از نظر همگان ) اینقدر زیاد که حتی توی اس ام اس هاش می تونی بفهمی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد